Bemiddeling

Een bemiddelaar navigeert u naar oplossingen en kan mensen helpen bij (zakelijke) conflicten. Daarbij is belangrijk:

  • het startpunt voor het vinden van oplossingen
  • geschikt voor ondernemers en medewerkers

 Waarom bemiddeling voor ondernemers?

  • Een medewerker past niet meer bij het bedrijf. Hoe kun je dat het beste aanpakken?
  • Een compagnon en ondernemer nemen afscheid van elkaar. Hoe handelen ze dit zakelijk en naar beiden tevredenheid af?
  • Een zakenpartner en ondernemer komen niet tot een eenduidige visie en willen graag een deskundige raadplegen.
  • Een klant is ontevreden en niet voor rede vatbaar. Hoe treed een ondernemer weer in gesprek en zoeken ze gezamenlijk naar een oplossing?
  • Niet eens met een beslissing van de gemeente. Hoe pak je zoiets aan?
  • In geschillen wilt de ondernemer geen tijd besteden aan juridische procedures en daarmee samenhangende hoge kosten. Hoe kan dat aangepakt worden?

Waarom bemiddeling voor medewerkers?

  • Kan niet meer prettig samen werken met een collega. De leidinggevende heeft geen oplossing. Hoe kan dit aangepakt worden?
  • Moeizame samenwerking binnen een familiebedrijf is lastig omdat er ook nog een privé relatie is. Hoe ga je hiermee om?
  • De leidinggevende wil een medewerker ontslaan; hoe reageer iemand daarop?
  • Jarenlang heeft een medewerker binnen het bedrijf goed gefunctioneerd. De nieuwe manager beoordeelt haar functioneren nu ineens slecht. Wat is verstandig om te doen?